lørdag 13. desember 2014

Førjulstur i Gjestehavna

Endelig ble det en fridag med fint vær, så jeg tenkte jeg måtte benytte sjansen til å komme meg ut en liten tur for og se på og kanskje få tatt noen bilder av fugler. Turen gikk til Gjestehavna for og se etter fargemerkede måker. Fikk avlest 2 gråmåker og 2 fiskemåker, fant også en 1K svartbak med ring uten at jeg fikk lest den av.Jeg var ikke den eneste benyttet dagen til en tur i Gjestehavna, der var flere som var der og matet fuglene, bla annet en gutt som satt helt stille og duene spise av hånden.

                                                                    Duemater

Følgnde arter ble registrert: gråmåke 50, fiskemåke 15, svartbak 4, hettemåke 2, stokand 20, knoppsvane 2, kvinand 2,kråke 15,kaie 1, gråspurv 15, bydue 25

                                             Fiskemåke JH47
                                                 Gråspurv hann
                                              Hybrid Stokkandxbrunnakke hann
Kaie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar