onsdag 1. januar 2020

Nytt år nye muligheter. Årets første fugletur.

Godt nyttår alle sammen!

I dag gikk startskuddet for å begynne og samle årskryss i 2020. Som vanlig hadde jeg en liten tur første nyttårsdag for å sikre de første av forhåpentligvis mange årskryss.

Selv om jeg bare var ute et par timer ble det noen arter på lista. Totalt observerte jeg 26 fuglearter på turen. Det er forøvrig ikke så veldig mange, men blant dem noen arter som er greie og få med seg og  som jeg aktivt kikket etter i dag.

Høydepunktene kom i form av sivhøne ved Tønnefabrikke på Kjøita. Det er forøvrig andre året på rad jeg observerer sivhøne på lokaliteten første nyttårsdag.

"Same procedure as last year, miss Sophie?"

Det andre høydepunktet, den virkelige rosinen i pølsa:  KONGLEBIT ved Kyrresundet på Andøya. 
Konglebit. Kyrresundet, Andøya. 
Tekst/Foto: Hans Kristian Fjeldsgård

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar