tirsdag 14. januar 2014

Vannfugltelling 2014

Da var årets første vannfugltelling unnagjort. I år var fikk jeg i oppdrag å telle i Vågsbygd i tillegg til min faste rute i Kvadraturen. Var heldige med været så det ble en flott dag. Ingen store overraskelser denne dagen, men en del spennende arter ble det allikevel.


Ei granmeis holdt seg sammen med blåmeis og kjøttmeis på Sumatra. Nytt Kristiansandskryss for meg!



Dagens største overraskelse var kanskje denne flotte steinkobba som holdt seg i Streden. Den holdt seg her hele tiden mens jeg var i området. På et tidspunkt holdt den på å leke med noe som så ut som en plastduk som den la oppå hodet. Jeg har aldri sett steinkobbe her tidligere, men kanskje noen andre har kjenner til tidligere observasjoner? 



En flokk sidensvans holdt seg ved broa til Bredalsholmen



Fjorten gråhegrer rastet i Kjosbukta.


Denne gråmåke holdt seg sammen med omlag 160 artsfeller i Gjestehavna. Funndata fra www.ringmerking.no/cr viser at den ble merket på samme sted i 2012 og er i sitt fjerde kalenderår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar