fredag 12. mai 2017

Trekryper ved Bladalstjønn, del 2

Tekst og bilder: Håvard Trygsland

Det gikk som jeg fryktet. Mye vind og løs bark.
Da jeg satt der kom trekryperen med mat i nebbet og lette etter reiret, tenkte da at det antagelig var unger i reiret. Prøvde å lete, men fant ingenting. Nå håper jeg de vil bruke en av kassene, så slipper di dette.
Det er 4. året på rad at dette skjer, så de er kanskje forberedt.
Etter en stund så jeg trekryperen fly fra tre til tre, og det så ut som den lette etter ny reirplass.
Blåmeisene har ikke flyttet inn, så begge kassene er ledige. Ønsker de bare lykke til.
Rødstrupen kommer nysgjerrig hver gang jeg er der.
I dag var også flaggspetten innom her og prøvde å gjemme seg for meg, satt helt stille. Jeg får bare følge med og håpe det beste.

Oppfølging følger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar