fredag 22. april 2011

Påskefuglekrim: Hva er det som kakler og skriker på Flekkerøya ?

I de siste ukene har jeg regelmessig hørt noen skrik som jeg har lurt på hva eller hvem som sto bak. Litt skummelt og skremmende. Jeg kjenner til at rådyr kan skrike ganske stygt, men dette var et litt mer kaklende skrik. Lørdag 16. april gikk jeg på tur vest på Flekkerøya i skogen på vei ut mot Bergenesodden. Da fikk jeg endelig svar på gåten. Det var 3 svartkledde individer  som strakte den blodrøde halsen rett framover og kaklet og skrek samtidig,. Dette foregikk regelmessig det var helt synkronisert og skriket var ganske stygt. Men hva gjør frittgående kalkuner i friområdene på Flekkerøya? Ikke vet jeg, men de gir flashbacks til de ville kalkunene jeg så i skogen utenfor New York i påsken i fjor. Om de har vært ute hele vinteren vet jeg heller ikke, men jeg så også frittgående kalkun med kyllinger på Berge i fjor høst. Da tenkte jeg at de måtte ha rømt fra et eller annet sted.   GOD PÅSKE


Mobilfoto; HTC

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar